Teknologiaa ja asuntosijoittamista

Aloitin työt Hyyrassa marraskuun ensimmäisenä päivänä. Voisin melkein kirjoittaa, että vihdoinkin! Syksy on ollut täynnä odotusta, niin kuin tietysti asiaan kuuluu, kun aloittaa uutta työsuhdetta, mutta nyt sitä on ollut ilmassa vielä enemmän. Hyyrassa nimittäin yhdistyy niin monta asiaa, joita salaisesti olen toivonut saavani työssä joskus toteuttaa. Lisäksi odotusta kasvatti suhteellisen pitkät keskustelut mahdollisesta roolistani, olihan minun rekrytointini myös Hyyralle merkittävä askel eteenpäin, ja samalla se tarkoitti pitkää irtautumista vanhasta ja tutusta robotiikan maailmasta.

Minulle työskentely Hyyrassa ei ole vain uusi tehtävä tai rivi CV:ssä. Se on minulle enemmänkin rohkeutta kokeilla jotain aivan uutta ja epävarmaa, se on lukematon määrä uusia mahdollisuuksia ja oppeja, se on myös tilaisuus hyödyntää verkostoani ja tietyllä tavalla mitata itsessä kaikkea tähän asti koettua ja opittua. Seuraavassa (jopa yllättävän) jäsennelty koonti tästä kaikesta innostuksestani.

Yhdistää osaamisen

Minulla on lähes 10-vuoden tausta rahoituksesta, pankkimaailmasta ja vakuutusbisneksestä. Tästä ajasta olen suurimman osan tehnyt asuntokauppaa ja asuntorahoittamista. Olen suorittanut LKV-tutkinnon ja tehnyt vuosia yhteistyötä tunnettujen kiinteistövälittäjien ja -välitysketjujen kanssa. Tämän lisäksi olen itse asuntosijoittaja ja suurella mielenkiinnolla seuraan kaikkea, mitä asuntomarkkinassa tapahtuu.

Tämän taustani lisäksi, minulla on nyt lähes kuuden vuoden kokemus teknologiabisneksestä, uuden rakentamisesta, prosessien automatisoinnista ja tehostamisesta. Tiedän, mitä uuden teknologian käyttöönotto vaatii, osaan keskustella devaajien ja IT-arkkitehtien kanssa ja pystyn tuomaan pöydälle myös liiketoiminnan hyötyjä.

Teknologiaa ja tyyliä

Tämä blogi on ollut minulle kanava tuoda esiin teknologiamaailman stereotypioita, toimintatapoja ja ehkä jopa painolastia. Ja toisaalta myös mahdollisuus näyttää esimerkkiä ja tuoda esiin alan mahdollisuuksia hieman erilaisesta kuvakulmasta. Olen kipuillut kovasti oman paikkani löytämisen kanssa ja pohtinut, että jonain päivänä teknologia ja tyyli kohtaavat myös työelämässä. Ja näin tapahtuu Hyyrassa. Olen sanomattoman ylpeä, että saan edustaa yritystä, jossa brändi, visuaalisuus, käytettävyys ja tunne ovat osa teknologiaa. Hyyrassa asiat tehdään tyylillä ja on lupa erottautua!

Rooli ja vastuu

Olen kuullut työurallani lukemattomia kertoja kommentin ”ota rohkeasti roolia ja omistajuutta”. Saman aikaisesti on evätty pääsy tilanteisiin, joissa sitä roolia olisi mahdollisuus ottaa. Olen haaveillut jonkin oman luomisesta ja perustamisesta. Pystyn ja haluan ottaa vastuuta ja en pelkää tehdä päätöksiä. Sitä omaa ideaa ei kuitenkaan ole syntynyt, joten vaihtoehtona on ollut löytää idea jonkun muun kanssa yhteistyössä, tai päästä mukaan luomaan ja kasvattamaan uutta bisnestä, jollain jo keksityllä idealla. Hyyrassa tähän kaikkeen aukesi mahdollisuus.

Asuntosijoittamisen ja etenkin vuokraustoiminnan prosesseissa on vielä paljon tehostettavaa ja etenkin digitalisoitavaa, joten näen Hyyrassa paljon potentiaalia. Toki ala on myös vaikea ja siellä on pitkään totuttu tekemään asioita perinteisesti ja esimerkiksi vuokraustoiminta nähdään helposti enemmänkin rasitteena kuin tuottavana bisneksenä. Asuntovarallisuus on kuitenkin monelle arvokkainta omaisuutta, joten on aikakin, että tätäkin varallisuuslajia voi johtaa ja hallinnoida vaivattomasti ja digitaalisesti. Tulen jatkossa kirjoittamaan myös Hyyran blogiin, joten jos nämä teemat kiinnostavat, ota seurantaan www.hyyra.fi.