
Omia suosikkimerkkejäni
vaatteissa ja asusteissa ovat: Karen Millen, Ted Baker, Balmuir, Massimo Dutti,
Esprit, Tiger of Sweden, Michael Kors, Ralph Lauren, By Malene Birger,
Coach, Selected Femme, Hálo from North ja tietty Louis Vuitton. Näillä pääsee jo melko pitkälle. Seuraavaksi listausta
suosikkinettikaupoistani ja niiden plussia ja miinuksia.
Boozt.com
+ Hyvä valikoima
+ Laaatua ja merkkejä
+ filtterit/suodattimet
melko hyvät
+ Erittäin nopea toimitus
- Vaatteista vain vähän
kuvia, ei kuvia mallien päällä
- Materiaaleista vaikea
saada käsitystä kuvien perusteella
Zalando
+ Hyvä valikoima
+ Helppo suodattaa, paljon
kriteerejä
+ 100 päivän palautus
+ Aina maksuton ja nopea
toimitus
+ Hyvät suosikkilistat ja
toimiva muistutus, jos oma koko loppu ja haluat ilmoituksen, kun saatavilla
- Mobiilissa ei niin
paljon suodattimia kuin selainversiossa
Nelly
- Edullisia ja
monesti hieman halvannäköisiä materiaaleja
+ Joskus tekee hyviä löytöjä
- Huonot filtterit
Bubbleroom
+ Muutamia hyviä merkkejä
(Muuten hyvin sama kuin
Nelly)
Asos
+ Laaja valikoima
+ Maksuton palautus
- Toimitusaika melko
pitkä
Josh V
+ etenkin kivoja mekkoja, erottuu
muista
+ uudempi tuttavuus, ei
tule heti vastaan kadulla
- pitkä toimitusaika
Soft Goat Cashmere
+ ihania tuotteita
+ koot pitävät hyvin
paikkansa
+ nopea toimitus
+ ihanasti pakatut
tuotteet

Olisi mielenkiintoista
päästä näkemään, minkälainen suunnittelu- ja kehitysprosessi esim.
yllämainituilla nettikaupoilla on, koska osa on selkeästi panostanut hyviin
filttereihin ja tuotehakua on helppo rajata ja ostaja löytää nopeasti
etsimänsä. Toisilla sivustoilla taas joudut
arvailemaan, että miltä tuote oikeasti näyttää päällä ja saat käydä valtavan
määrän valikoimasta läpi, että löydät etsimäsi, uskon, että näillä kaupoilla
tulee myös enemmän palautuksia, mikä tekee prosessista tehottomamman.
Mietinkin, että onko kyseisillä yrityksillä prosessissa mukana ihmisiä, jotka
tuovat näkemyksensä ostokokemuksesta vai pohjautuuko nettikauppojen suunnittelu
vain insinöörien kehitystyöhön, mutta kukaan ei ymmärrä kysyä nettishoppailua ”harrastavilta”
apuja? Tässä siis taas mahdollisuuksia tulevaisuuden (ja jo tämän päivän)
työpaikkoihin sekä syitä siihen, että teknologia-ala tarvitsee monenlaista osaamista.