Blogin avaus


Tässä se nyt on, ensimmäinen omassa blogissani julkaistu kirjoitus. Jo vuosia on päässäni pyörinyt ajatus omien tekstien julkaisemisesta jossain muodossa. Kirjoittaminen on ollut minulle aina luonnollinen tapa ilmaista itseäni, mikä varmasti auttaa blogin päivittämisessä, mutta samalla se on myös itselleni rajoite. Olen aina kokenut, että ihmisen, joka julkaisee omia tekstejä, tulee olla kirjallisesti erittäin lahjakas ja tekstin sujuvaa. En ole uskaltanut siksi juurikaan kirjoittaa julkisesti, koska olen asettanut rimani tekstin tasosta todella korkealle. Ja nyt vielä tunnustan sen tässä näin julkisesti, olen näköjään päättänyt kasata itselleni paineita.

Koska kuitenkin markkinoin itseäni ihmisenä, joka kaipaa haasteita ja tykkää epämukavuusalueesta - koska vain siellä kehittyy - oli tämän blogin aika nähdä päivänvalo. Alla koottuna kolmen kohdan luetteloon, miksi ryhdyn kirjoittamaan juuri nyt.

Kohta 1. Olen sellaisessa työssä ja sellaisella alalla, joka puhuttaa ja kiinnostaa. Nopean empiirisen tutkimukseni perusteella blogi, joka keskityy uusiin teknologioihin, tulevaisuuden työhön ja uraan inhimillisestä näkökulmasta voisi olla kiinnostavaa luettavaa.

Kohta 2. Vaikka vertailut miesten ja naisten töiden kesken alkavat olla jo melkoisen kulunut aihe, fakta on se, että olen nainen ja olen töissä miesvaltaisella alalla ja minua kiinnostavat myös muoti ja design. En halua verhoutua huppareihin ja hukata persoonaani insinöörien joukkoon vaan haluan omalta osaltani muokata kuvaa stereotyyppisestä IT-alan edustajasta ja  tehdä sen vielä niin, että uskottavuus säilyy.


Kohta 3. Uskon, että tekemällä tavoitteistani julkisia ja pohtimalla omaa uraani ja työtäni "ääneen" sitoudun niihin paremmin ja vien aloittamani asiat varmemmin loppuun. Minua  kiinnostaa myös koodaamisen opettelu, jolloin tämä blogialusta toimii loistavana ensimmäisenä harjoituskohteena, kun harjoittelen erilaisia ohjelmointikieliä.

Olen vuosia seurannut monia bloggaajia - lähinnä satunnaisesti - koska aiemmin mainitsemani kirjallinen lahjakkuus ei niissä monesti tule esiin. Olen jopa antanut kerran Autotalo Laakkoselle palautetta surkeasti kirjoitetusta Mini Cooper -blogista, koska koin, että he aliarvioivat sellaisella tekstillä asiakaskuntaansa (kyllä, ajan itse Minillä ja kyllä, annan paljon palautetta). Naisten pitämät blogit ovat lisäksi varsin usein lifestyle-blogeja, mistä olen kyllä saanut erittäin paljon inspiraatiota kotini sisustukseen, mutta kaipaan myös sitä ammatillista otetta ja näkökulmaa ja sitä tulen tässä blogissa tarjoamaan.

Toivotankin kaikille mukavia lukuhetkiä ja odotan innolla vastaanottoanne ja kommentteja, kun pääsen kunnolla kirjoittamisessa vauhtiin!